Pazar, Şubat 01, 2009

Kal...



Akşam yazarı Oray Eğin’in (harika bir blogu da var) beş yıl önce yayınlanan bu romanı sırf şu tümce için bile almaya, okumaya değer değil mi? “Onda bulduğum, başka hiç kimsede bulamadıklarımdı. Ya da başka başka insanlarda bulduklarımın tamamıydı.” (sf:31)

İki erkek ve bir kızın (Emir, Nil ve Fatih) her birinin bakış açısıyla bir arkadaşlığın hikayesi bu...

Bakılan pencereye göre değişiyor olaylar, yorumlar ve anlamlar... Eğin bunu çok iyi ifade etmiş. Kitap aslında bir anlamda aşk’ın da kitabı. Bulunamayan, var olmayan, olması istenen aşkın. Biraz da mutsuzluğun ve şartlar nasıl da iyi olursa olsun bir türlü mutlu olamamanın kitabı.

En yakınımızdakinin bile bizi yanlış aldığı bir dünyayı anlatıyor Eğin. Ya da yanlış anlatmayı tercih ettiğimiz bir dünyayı... (Kal!, Oray Eğin, Grikedi Yayınevi, 2004).

Yazar-gazeteci Alina Reyes’in yirmiden fazla kitabı varmış meğer. Kadınlığı, aşkı ve erotizmi anlatan yazarı ben 7 Gece ile tanıdım. Arka kapaktaki kadına şöyle bir baktığınızda, neden bilmem, bir Melissa P. Vakası gibi algılıyor insan onun yazabileceklerini.

Derken efendim, dört çocuk sahibi olduğunu ve bilmem şu kadar kitap yazdığını okuyunca sahici bir şaşkınlık. Sevgilisiyle geçirdiği yedi geceyi anlatan bir kadın bu kadar çok çocuk sahibi olamaz veyahut bütün bunları yazamaz gibi...

Gelelim kitaba. Sevgilisiyle gece yarısı bir otel odasında buluşmaya giden kadın önündeki günler ve geceler boyunca birtakım kurallar olacağının farkında değil. Oysa sevgili o ilk gecede “dokunmak yasak” kuralını koyuyor. İkinci gece kural değişiyor, üçüncüde her yere dokunulabiliyor, beşincide her şeye izin var vesaire...

Kadın bu kuralları başta anlamsız bulsa da sonradan boyun eğiyor, kurallara uyuyor ve bize de kurallarla dolu gibi görünen ama bir o kadar da cinselliğin sınır tanımazlığını gösteren kısacık bir romanla baş başa kalmak ve düşünmek kalıyor.

Doğrusunu söylemek ederse, finali de merak ediyor insan; hani yedinci gece ne olacak bakalım, yazar nasıl bitirecek kitabı gibi çocuksu bir merak iyi de bir neticeye vesile oluyor. (7 Gece, Alina Reyes, Çeviren: Buket Yılmaz, Okuyanus Yayınları, 2006)

1 yorum:

Merve dedi ki...

Oray Eğini tanımıyordum bu kitabı okuduğumda. Bitirdikten sonra ufak caplı bir arastirma yaptiktan sonra cok sasirmistim medyadaki ikon hali ile kal'ı yazan hali arasında.

Çabuk "bitirmişti" beni.

Aşağıda yazan kısmı için bile okunacak bir kitap.

"bir gun beni sevmesini istedim, o gitti."