Cumartesi, Aralık 06, 2008

sevdiğim yerler sobesi

bartonfink sobeledi.zor bir soru. en sevdiğim on yer? on yer seviyor muyumdur?

zor olacak ama...
peki bakalım...

1. evim. ev kavramı yani. dünyanın her yerinde olabilir, mesele değil.
2. bursa'da kimi yerler. her yer değil. belki en çok çekirge, kükürtlü civarları. hep gittiğim yerler bir de; mesela high-out.

3. mudanya/ kafeman. otuz yıldır oradayım yazları. orada büyüdüm, orada yüzmeyi öğrendim, saklambaç oynadım, daldım, güldüm, ağladım. en yakın arkadaşım oradaydı. artık nadiren geliyor; randevulaşıyoruz, ama olsun...kızım da doğduğundan beri orada... aydacığım da yazları orada. süper.


4. istanbul'un kimi yerleri. özellikle caddebostan'da hamam sokak. dört yılım o sokakta geçti ve en sevdiğim yanı bir mahalle havasında olmasıydı. o yıllarda öyleydi. bakkal, yanında kasap, terzi, elektrikçi, şarküteri vs. yanyana dizilmişti. herkes birbirini tanırdı ve mahallenizden çıkmadan her şeyi çözebilirdiniz. iyiydi yani. istanbul'da "cadde"de olmayı severim, beyoğlu'nu, taksim'i, pano'yu mesela çok severim. çok.
5. eskişehir. şaşıranlar olabilir. 1.5 yıl yaşadım orada. çok zevkle yaşadım. tramvayını, öğrenci kafelerini, heykellerini, kaldırım taşlarını, zerafetini sevdiğim bir şehir. bursa'da yaşamasam ve o kadar soğuk olmasa yine orada yaşamak isterim. yılmaz büyükerşen'e en derin şükranlarımla...

6. leeds'te corn exchange. bir yıl yaşadım leeds'te. hala kabuslarımda orada kaybolurum, nefret ederim o şehirden. ama corn exchange benim için özeldi. içine girip kaybolduğum bir yerdi. ruhen kaybolduğum. o yüzden bir daha orayı görmeyi çok isterim.
7. alaçatı cadde 79
iki kere gidip kaldığım bir yer. adım attığım an aşık olduğum bir mekan. sonsuza kadar oraya gidebilirim. ilaveten 15 Eylül Kıraathanesi'ni de ekleyebilirim bu maddeye. Ama Gülben'le keyifli ikisi de. Onu da peşin söyleyeyim.

8. doksanlı yıllarda en sevdiğim yerlerden biriydi salhane. bozcaada'da. artık yok-muş.

9. özgür ve nurdan'ın evi. her zaman bana kapıları açık, misafir olmadığım iki ev. kendimi hep içlerinde iyi hissettiğim.
10. bütün okyanus kıyıları. gitmediğim meksika. göl kenarlarındaki yalnız evler. taş evler, bağ evleri.


sardunya'yı
sobeledim.

5 yorum:

Gülben dedi ki...

çok özledim.
yeni döndüm uzak ve de soğuk diyarlardan.
ilk bu yazıyı okudum.
cafeman'da "canımmm" dedim sana.
cadde75'de "ah orda olsak" dedim.
bi de "benim evimin de kapıları heppp açık ki sana ve de elvin'e" :)

defneyleyasamak dedi ki...

cadde 75.i gördüm, seni tanımazken yazmıstım hatırlarmısın bilmem, bir mesaj atmıstım sana, ah biliyorum, nasıl güzel nasıl güzel demistim. Birden heyecanlandım okurken, bu yaz gidermiyiz dedim, sorumu sesli olarak koraya dile getirirken birden ses tonum kısıldı cümlenin sonua dogru, AMA'yı hatırladım, nasıl buruldum, nasıl buruldum...

Sebnem'den dedi ki...

Ececigim,Caddebostan hala ayni...manavla super sohbet ediyoruz,kirtasiyeci amcayla cay iciyoruz karsilikli...kasap fena degil:)severim mahalle hayatini...70yasinda ki teyzelerle Asya Pazarinda karsilasip selamlasiriz...
Salhane kapanmis mi?uzuldum bak:)biz 4sene once gittigimizde vardi..oranin eski mezbeha oldugunu biliyormuydun?
Eskisehir'e bende cok sasirmistim.Belediye Baskani 1numara gercekten...ben cocukken bozuk yollari olan,camurlu eski bir yerdi
Bursa'da favori yerim Aynali carsi ve Kozahan'da turkkahvesi kacamagi
Iyi tatiller

Taylan Sezginer dedi ki...

seneye meksika'da cancun'da mesela kumsalda margaritalarımızı içip, yazı yazacağız.niye çalışıyoruz biz, bunlar için değil mi?
hayaller aslında projelerdir...

Adsız dedi ki...

Can evimden vurdun. Hazırlanıyorum yazmaya:) Sobelendiğim yerlerde yaşamak için yaşıyoruz bugünleri biz de. Ne güzel demiş Bartonfink. Hayallerdir aslında projeler.