Pazartesi, Aralık 29, 2008

bilin bakalım

bilin bakalım aşağıdaki "bir gün neyi anlayacağız?" konulu ilkokul kompozisyonunu yazan şahıs kim? kim olabilir bunu gazetede köşe yazısı olarak yazan arkadaş? hadi bakalım:)))

"Bir gün, güzel bir gezegende, güzel pazartesiler için uyandığımızı anlayacağız.

Bir gün, bu ülkenin hâlâ güzel bir yer olduğunu anlayacağız.

Bir gün, herkesin birbirine benzemesinin şart olmadığını, farklılıkların zenginlik sayılması gerektiğini anlayacağız.

Bir gün, Hıristiyan’la Müslüman’ın, Yahudi’yle Budist’in aynı duaları ettiğini anlayacağız.

Bir gün, önemli olanın Türk, Kürt ya da Japon olmak değil, savaştan ya da barıştan yana olmak olduğunu anlayacağız.

Bir gün, kadınların başlarını örtüp örtmemesinden önce, başlarının içinde ne olduğunu önemsemek gerektiğini anlayacağız.

Bir gün, güzel bir kitaba dalıp gitmenin en büyük zevk olduğunu anlayacağız.

Bir gün, kalp kırmanın kötülüğünü, birini kırdığımız zaman asıl hasarı kendi ruhumuzun gördüğünü anlayacağız.

***


Bir gün, gözyaşlarımızın tadının aynı olduğunu anlayacağız.

Bir gün, insan olmanın acımasızlık gerektirmediğini, merhametin değerini anlayacağız.

Bir gün, bütün kötülüklerin korkmaktan doğduğunu ve korkacak hiçbir şey olmadığını anlayacağız.

Bir gün, bir insanı anlamanın en büyük başarı hikâyesi sayılması gerektiğini anlayacağız.

Bir gün, kadınlarla erkeklerin hiçbir zaman birbirini tam olarak anlayamayacağını, zaten buna gerek olmadığını anlayacağız.

Bir gün, hayatın küçük hesaplarla harcanmayacak kadar kısa olduğunu anlayacağız.

Bir gün, en çok bağıranın en haklı olmadığını anlayacağız.

Çocuklarımız anlatacak bize bunu. Anlamayacağız, bir daha anlatacaklar. Ta ki biz anlayacak yaşa gelene kadar."

14 yorum:

yasemin dedi ki...

tuna kiremitçi. google'dan baktım :p

Adsız dedi ki...

öff, çok sıkıcı bu yahu.. tuna kiremitçi'ye ayrı bir gıcıklığın var sanırım bu arada, ben hiç okumadım onu, ilk okuduğum yazısı da bu oldu, olasılıkla da en sonuncu da olur :)

ece arar dedi ki...

seni yasemin seni:)))
yok gıcık falan değilim... sadece köşe yazısı yazma kapasitesi olmayan birinin ulusal bir gazetede bu tip ilkokul kompozisyonu tarzı yazılarla yer işgal etmesine karşıyım...

Tanya's dedi ki...

Eceee,

Gecen haftasonu da Patricia Kaas’ın “Les Hommes Qui Passent" adlı şarkısın sözlerini yazmıştı...kadınlarla bağlayıp...yuh demiştim..

ece arar dedi ki...

tanya okudum okudum:)))

Adsız dedi ki...

E hepiniz okuyorsunuz o zaman bu beyi:)))) Ben de sizden öğrendim neler yazdığını:)))

zeya dedi ki...

ben bunu Elvin'in okul ödevi sandım.Ayy ne çabuk yazmaya başlamış diyecektim :):):)

benim bu adama gıcığım var okumuyorum okursam sinir oluyorum. Sanırım ylanız değilim...

gunduz68 dedi ki...

bu adamın sadece bir kitabını okudum.Beğenmiştim.Ama özel hayatının çalkantıları yazdıklarını hiçledi.Kızmayın ama bunları yazanın yaşadıklarıyla örtüşmemesi soğuttu yazılarından.

ece arar dedi ki...

zeya çok güldürdün beni hahahahaha

figoltx dedi ki...

Sadece bir kitabini okudum simdiye kadar Tuna Kiremitçi'nin "Bu iste bir yanilizlik var", baska da okumaya hiç niyetim yok.

defneyleyasamak dedi ki...

sabah da pipolu bi resmini gördüm, yanmaz icmem ama tasırım, havam batsın cinsinden. üstüne de bu yazı, oh tam yakıstı. ben de elvin yazdı sandım, afferin kızıma diyicektim ki birden onun oldugunu görünce haydaaa dedim, yalan yok

gülçin dedi ki...

haikakten ev ödevi gibi. ama bi yandan da çok tanıdık. aklımdan ilk geçen isim doğru çıktı, sevinemedim. suratım ekşidi. pehey diyorum.

sevgiler.

*geçenlerde demet'in ona nasıl aşık olduğunu anlatan bir yazı okudum, bi de onu hatırladım şimdi.

Turkuaz Deniz dedi ki...

SIKICI cokkkkk SIKICIIIII
okuma olsun bitsin:)
diil tabii...

alimerginoglu dedi ki...

Nedense bu adam beni "Gozyaslarini Migros torbasina topla da gel" gibi laflar etmeye yoneltmistir... Sonra bir gun "Kafana su kiremiti yemeden git de aman bir daha gelme" diyen sevgili bir dostumun bu sozu ile isin cilkini cikarmisligimiz da vardir. Yahu Ece bu arada ben senin Avrupa Gazetesi'nde yazdigini bilmiyordum. Gezgin yazisini ne zaman kaleme aldin hic haberim yoktu! www.alimrachel.blogspot.com