Cuma, Mart 27, 2009

oluyor böyle şeyler...


kuzucuğun yarın okulda "sunum"u var. sunum ne iddialı sözcük değil mi, adı bile beni irkiltmeye yetiyor. aklıma amerikan filmlerindeki stresli, kravatlı adamlar geliyor. acayip hazırlanmıştır sunuma, geçer ciddi yüzlü, yaşlı ve sıkıcı adamların karşısına, başlar "sunum"unu yapmaya...

bu sunum yarın, dediğim gibi. ve çocuk yarın okul kıyafetlerini giyip okula gidecek. tatil gününde okula gitmesi bir yana, bir de işte koca koca insanların önünde birtakım şeyler söyleyecek...

niye? biz veliler onların okulda cidden bir şey öğrendiklerine inanalım, "verdiğimiz paralar helal olsun diyelim" diye. böyle de bir anafikri var bu işin. tamam insanın çocuğunun günbegün geliştiğini, öğrendiğini bilmesi güzel de, benim bir veli olarak böylesi gözüme sokulan bir çabaya ihtiyacım pek yok. ben evde gördüğüm halinden onun durumunu az çk çıkarabiliyorum, bu da bana yetiyor. eminim bir çok veliye bu sunum sayısı az bile geliyordur.

yahu bana kalsa olmasın sunum, müsamere, şu bu. olmasın valla. ben giriyorum strese. kendi çocukluğum aklıma geliyordur belki...

ayrıca her sunum öncesi "lütfen çekim yapmayınız. cd olarak size takdim edeceğiz" yazısı da beni delirtiyor. çekim yapmanın sunum esnasında sahneye kadar yürüyen ve dünyada bir tek kendisi ve kendi evladı varmış gibi davranan veliler yüzünden çıkartıldığın tahmin ediyorum, edebiliyorum.

bu konudaki itirazım bu kırk dakikalık sunum cdlerinin tam 25 tl'ye veliye satılıyor olması. yahu maliyeti ne? bir lira, iki lira. bizden yeteri kadar para alıyorsun, bir jest yapıp sunumu da çektiriyorsun, e o zaman devam et jeste, hediye et şu cdleri...

öyle işte. negatif miyim bugün?

yok değilim, şimdi pozitife geçiyorum. tra la la:))))

7 yorum:

7.oda dedi ki...

bir de şu yönden bakmalı belki de..
küçücükten öğreniyorlar bir sürü insanın önünde konuşmayı gösteri yapmayı.. utangaçlıklarını yenmede ve topluluğa hitap etmede ileride çok faydalı oluyor bence..

σzℓєм dedi ki...

yuhh. 25 tl. mi?
yahu ordaki benim çocuum. çekmek için benden izin aldınmı, sökül paraları diyesim gelir :))

stilperisi dedi ki...

ay çok hak verdim sana.hep kişisel kibarlık bizden beklenir.koca koca şirketler paraları alırken iyi kibarlığa gelince sıfır.her şey para için.daha küçük organizasyonlarla halledilebilr bu işler.

tuğba dedi ki...

çok haklısın hem de söylediğin her konuda.eğitim camiasından biri olarak şunu söyleyebilirim ki ,ülkemizde eğitim çok sömürülüyor.resmen ticaret.devlet okullarını seçmek bana daha mantıklı geliyor...
sunum yapmak,programda olan bir şey ama bunu tüm velilerin önünde yapmak???iyi taraflarıda olacaktır şüphesiz.

Prima Rima dedi ki...

İyi yönüne bak, sunum yapması, yapabılmesı cok ıyı bir şey.İnsanların ona bakısları altında konusması, kendıne guvenmesı, cesareti...ve onu seyretmek.

stilperisi dedi ki...

bence çocuğun karakteri ile ilgili utangaç bi cocuga kırkbin kere sunum yaptırsan her seferinde yine utanır.mesela Kıvanç tatlıtuğ o kadar insanın önünde film çekiyor hala çok utangacım ben diyor.sunum yapmayla karakter değişmez...

yaseminwonderland dedi ki...

Akademiye dönünce ilk yaptığım sunum bir kabustu... hem konu çetrefil,hem de dinleyiciler saygıdan yere yapıştığım hocalarım...
Sunuma ben ve karnımdaki binlerce kelebek birlikte katıldık.Nasıl konuştum hiç hatırlamıyorum, sadece kalbimin gümbürtüsü kaldı aklımda. Iyhhh..çok sevimsizdi. Bir, üç, ONNN derken şimdi maşallah bir istek parçası almadığım kalıyor:))
Bu bir egzersiz ve kas meselesi ve sunumdan kurtuluş olmadığına göre bence küçükken oyun gibi öğrenmek daha hayırlı. Sonrası çok acılı oluyur zira:)...