Pazartesi, Haziran 26, 2006

yazlık durumları-çıkış


gece rahat uyuyabilmek için panjurlar açık biraz. bu durumda, bizimkisi sabahın yedisinde uyanmakta bir mahsur görmüyor tabii. derhal ananesinin yanına koşuyor, ananesi ona kahvaltı yaptırmaya çalışıyor, ben yarı uykuda duyuyorum bunları. derken efendim, ben de teşrif edip kahvaltı yaptıktan sonra havuz kenarı. bu sene şahane, geçen senekinden yüzde otuz daha şahane... kolluk veya simitle yüzüyor, bana ihtiyaç duymuyor, havuzdan çıkınca yanıma geliyor, kuruluyorum, azıcık dinleniyor, derken yine yüzüyor, akşamı ediyoruz. bir sürü kitap deviriyorum ben de. bazısı kendim için, bazısı yazmam gerektiği için. ancak tabii son birkaç kitabım hakikaten şahaneydi.
Naim Dilmener, Eleştirmenin Günlüğü
Serdar Turgut, Şahsi Bir New York Biyografisi
Aslı Tohumcu, Yok Bana Sensiz Hayat

son birkaç kitaptı okuduğum. Şimdi okkalı bir şey okuyorum, adı Çıkış. SON ZAMANLARDA OKUDUĞUM EN İYİ KİTAP diye bağırmak istiyorum, Tanrım, bana bunu yollayan yayınevinin işlerini açık et de diyorum, bir gerilim-polisiye diye nitelenmiş ama bundan çok daha fazlası... hem çok zarif, hem çok heyecanlı, hem çok nasıl desem ŞAHANE BİR KİTAP. herkes okusun demiyorum da, kitap okumayı seven herkes okusun diyorum da başka da bir şey demiyorum. İthaki'ye teşekkürler.

1 yorum:

Sera dedi ki...

sürükleyici ve güzel bir kitaba benziyor. merak ettim :)