Cuma, Mayıs 05, 2006

i'm not a person in the morning!!!


Yasemin'i okuyordum, "uyku" sorularına yanıt veriyordu, "ay tam benim konum" dedim, bir de baktım yazının sonuna, "ece sobe" diyor Yasemin, sanki içimden bir his biliyordu bana da bu soruların ulaşacağını ya da Yasemin biliyordu benim böyle uyku sorunlu bir adam olduğumu... bana uyku yetmez, ben uykuya aşığım... hayatımın en önemli detaylarından biridir uyku benim için...

dün gece on iki saat uyuduğumu söyleyerek soruları yanıtlayayım bari...
yatar yatmaz uyuyabilen, nazar değdirilesi sinir insanlardan mısınız?
dün gece mesela evet... kızımı yatağa götürdüm, saat 21.30'du. güya on'da cnbc-e'deki filmi izleyecektim ama olmadı, kocam on dakika sonra gelmiş, bir bardak şarap sağ olsun, beni yatağa çivilemiş...

haftasonları erkenden hortlayan gıcık olunası insanlardan mısınız?
bana kalsa hafta içi ve sonu onbire kadar falan uyurum ama olmuyor işte, çoluk çocuk meseleleri...

başka yerde yattığınızda yerinizi yadırgar mısınız?
yerine göre değişir ama çabuk adapte olurum ama insanın kendi yastığı, kendi yorganı gibisi de yoktur yani...
uykunuzun gelmesi için ne gibi yöntemleriniz vardır?
ben de Yasemin gibi uykum gelmesin isterim, gelmesin de kitap okuyayım, yazı yazayım, film izleyeyim, çiçekler çizeyim dolaplara, polimer killeri yoğurayım falan ama gelir... ayrıca geç yatarsam hep vicdan azabı duyarım, eyvah iki saat az uyuyacağım, yandım derim mesela...

hangi sebep sizi sabahın köründe uyandırabilir?
tatile gidiyor olmak, uçağa yetişmek zorunda kalmak :) ay bir de bayıldım, ben de yasemin'in dediği gibi hem "i'm not a morning person" hem de "i'm not a person in the morning"im, o kesin...

horlar mısınız, sayıklar mısınız, uyurgezer misiniz?
hayır.

uyanıp birşeyler yediğiniz olur mu?
bir kere mutlaka kalkıp nutella, gofret veya çikolata yerim...

kaç kere çişe kalkarsınız?
çoookkk

hiç yatağa işediniz mi?
hayır.

gürültüde uyuyabilir misiniz?
bazen uyurum. çocukken daha da çok uyurdum...

şu an, nerede ve nasıl uyumak isterdiniz?
yatağım olabilir, ay gidip yatsam mı? ama şey de olabilir, okyanus sesini duyabileceğim, kokusunu hissedebileceğim bir yerde, bir otel odasında, bilmediğim dilde bir tv izlerken, mesela bir cips atıştırıp şarap içerken ardından uykum geldiğinde o ninni ile uyumakda isterim.

ben de efendim; bu uyku konusunda vintage biscuit'e sobe diyorum, hadi bakalım...

Hiç yorum yok: