Pazar, Nisan 16, 2006

her sözcük bir hazine


neyse ki fazla yazmamıştım; ama maalesef "yeni başlayanlar için polimer kil" yazım silindi. beceriksizlik işte. yazı da beceriksizlikle ilgiliydi; meltem'in sitesini önermiştim. en açık, anlaşılır ve zarif site onunkisi. bir de kendi yapamamazlığımı anlatmıştım. silindi gitti. bugün ice age 2 filmine gittik; son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden biriydi.

gitmeden, "vahşi doğa"mı yoksa "buz devri" mi diye sorduk elvin'e... "buz devri" dedi.

"vahşi doğa"yı pek anlamlandıramadı, doğal olarak bir "vahşi" açıklaması yaptık. bak kızım, hani kediler var, evde besliyoruz, bir de başka kediler var, onlar ormanda yaşıyorlar, özgür olmak istiyorlar... diye başladık anlatmaya... sonra düşündüm de "doğa" sözcüğü de günlük dilimizde pek yok. sabah uyanıp da "ne şahane bir doğa" demiyoruz, pencerelerimizi açıp çiçek kokularıyla falan dolup taş(a)mıyoruz, betonlar arasında yaşayınca da "doğa" sözcüğü uzak.

filmden çıkınca, tabii "mamut" sözcüğü de eklendi bizimkinin hazine kutusuna. her sözcük bir hazine... sinema ne kalabalıktı ama; çocuğunu kapan gelmiş gibi bir durum vardı; bütün çocuklar filmde eğlendi gibi, hepsi her zamanki gibi sesli sesli duygularını dile getirdiler. uyuyanlar da vardı, çişi gelip de çıkanlar da. velhasıl film şahaneydi, bir kere daha bilerek yazıyorum. ilkini izlemediğime de hayıflandım, hemen bulmak lazım.

1 yorum:

7.oda dedi ki...

buz çağı 1 i kaç kez izlediğimizi hatırlamıyorum bile :) o zamanlar öykü küçük olduğundan günlerce bıkmadan izleyebilme kapasitesine sahipti.. ardından evde tiyatrolarını yapıyoruz bir de :)
belki ilk gözağrımız olduğundan buz çağı 1 i hep daha çok sevdik 2 den..
ama cidden 2 si de çok iyi animeler çok iyi..